Αρχική Σελίδα
| Αρχική Σελίδα | Η Εταιρεία STRATELIS | Επικοινωνία |
English Version
Τι είναι ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ
Εγκαταστάσεις που εφαρμόζεται
Χρησιμοποιύμενα Καύσιμα
Διαμόρφωση μονάδων σύμφωνα με το χώρο εγκατάστασης
Εφαρμοσές σε σταθμούς Βιοαερίου
Υποστήριξη Μονάδων ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
Χαρακτηριστικά Μονάδων TEDOM
Εγκατεστημένες Μονάδες
 

Τελευταία Νέα
 
     
Κινητήρας Stirling / Stirling Engine

Στόχοι του προγράμματος STIRLING ENGINE
Ιστορία

Αρχή λειτουργίας κινητήρα Stirling

Εφαρμογές

TEDOM STIRLING ENGINE

Πλεονεκτήματα
 


TEDOM STIRLING ENGINE

Από το 2001 η εταιρία TEDOM λειτουργεί το πρόγραμμα της εξέλιξης Μονάδας Συμπαραγωγής βασισμένη σε κινητήρα Stirling.

Η πραγματική πρόοδος σημειώθηκε το 2002 όπου μέρος της εξέλιξης ανέλαβε η εταιρία MPO, με τον τίτλο «Έρευνα και Εξέλιξη εξοπλισμού για την Συμπαραγωγή Ηλεκτρικής και Θερμικής ενέργειας, στην κλίμακα των Micro Συστημάτων Συμπαραγωγής, βασισμένα σε κινητήρα Stirling και την δυνατότητα καύσης βιοαερίου».

Σήμερα, η εξέλιξη του προγράμματος και το συνολικό κόστος έχει υπερβεί τα 40 εκ. CZK , ενώ οι στόχοι που έχουν τεθεί είναι οι εξής:

•  Μέγιστη Θερμική Ισχύς: 10 kW @ 1500 rpm

•  Μέγιστη Ηλεκτρική Ισχύς: Ελάχιστη 25% στην βαθμίδα των 650 / 60 oC (θερμοκρασία θερμού βολβού / κινητήρα). Εργαζόμενο μέσο είναι το Ήλιο ( He )

•  Μέγιστη Μέση Πίεση λειτουργίας: 14 Mpa (πίεση αερίου)

•  Εκπομπές ρύπων: ΝΟx 70 mg / Nm3

COx 150 mg / Nm 3 βάσει 3% περιεκτικότητα σε O2

•  Προγραμματισμένη Επισκευή: 8000ώρες / 1 έτος λειτουργίας

•  Γενική επισκευή (ελαχ. όριο): 25000 ώρες λειτουργίας

•  Δυνατότητα καύσης πλήθους καυσίμων από φυσικό αέριο έως τα βιοκαύσιμα

•  Χαμηλό κόστος κατασκευής κινητήρα εξαιτίας της προβλεπόμενης μελλοντικής θερμιδικής επιτυχίας του κινητήρα

Το αρχικό δίλλημα αφορούσε την επιλογή της αρχής λειτουργίας της μηχανής.

Μετά από πλήθος υπολογισμών, επιλέχθηκε τελικά η αρχή λειτουργίας τύπου ¶, κυλινδρισμού 183 cm 3, μονής δράσης.

Η λήψη της τελικής απόφασης καθορίστηκε από την βέλτιστη σχέση απόδοση του κινητήρα / το χαμηλό κόστος παραγωγής του

Λειτουργική Πρωτότυπη Μονάδα Stirling Engine της TEDOM

Προς το παρόν, η μοναδική λειτουργική πρωτότυπη μονάδα είναι αυτή που φαίνεται στην παραπάνω φωτογραφία.

Όλο το πρόγραμμα εξέλιξης αφορά αυτή την έκδοση του κινητήρα.

Η έκδοση αυτή είναι και η υλοποίηση όλων των λύσεων και των ιδιοτήτων των επιμέρους τμημάτων.

Τα παρακάτω αποτελέσματα έχουν παρατηρηθεί από τις δοκιμές του κινητήρα:

•  Μέγιστη Θερμική Ισχύς: 7.9 kW @ 1500 rpm

•  Μέγιστη Ηλεκτρική Ισχύς: Ελάχιστη 24.13% στην βαθμίδα των 670 / 50 oC (θερμοκρασία θερμού βολβού / κινητήρα). Εργαζόμενο μέσο είναι το Ήλιο ( He )

•  Μέγιστη Μέση Πίεση λειτουργίας: 14 Mpa (πίεση αερίου)

•  Ώρες δοκιμής : 180

•  Καύσιμο : Φυσικό Αέριο

•  Αξιόπιστη λειτουργία του εμβολοχώρου και των επιφανειών τριβής

Ισχύς Εξόδου & Βαθμός Απόδοσης
του πρωτοτύπου Stirling Engine της TEDOM

(κάντε κλίκ στο παραπάνω γράφημα για μεγένθυση)

Η τελευταία έκδοση του κινητήρα ενσωματώνει όλες τις νέες λύσεις και όλα εκείνα τα συμπεράσματα τα οποία προκύπτουν από την καταγραφή των αποτελεσμάτων των δοκιμών αυτού του κινητήρα έως σήμερα.

Η τελευταία αυτή έκδοση συγκεντρώνει όλα εκείνα τα απαραίτητα στοιχεία που απαιτούνται, έτσι ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι που έχουν τεθεί από το πρόγραμμα εξέλιξης.

Η σχεδίαση του κινητήρα ολοκληρώθηκε το 2006 και στην παρούσα φάση η εταιρία ολοκληρώνει τη διαδικασία της συναρμολόγησης, από τα επιμέρους τμήματα του κινητήρα.

Ο πλήρης σχεδιασμός του κινητήρα συμμορφώνεται με την κεντρική ιδέα να διατηρηθούν οι διαστάσεις του σε όσο το δυνατόν μικρότερα επίπεδα.

Το βάρος του κινητήρα δεν υπερβαίνει τα 110 kg.

Για την μετάδοση της κίνησης από το έμβολο του κινητήρα και την μετατροπή της από παλινδρομική σε περιστροφική, απαιτείται ένας πλήρης μηχανισμός στροφάλου, ο οποίος παρουσιάζει και την μέγιστη πολυπλοκότητα κατασκευής.

Η ύπαρξη του μηχανισμού αυτού είναι μέγιστης σημασίας αφού απλοποιεί σημαντικά την κατασκευή.

Συμπληρωματικά, επιπλέον μηχανισμοί (crossheads) μεταφέρουν τις κάθετες δυνάμεις, έτσι ώστε το έμβολο/-α να δέχονται τις δυνάμεις μόνο κατά την αξονική διεύθυνση.

Η μεταφορά αυτή είναι απαραίτητη για να διατηρηθεί η κίνηση του εμβόλου μέσω οδηγού κίνησης άνευ λιπαντικού.

Η εξαναγκασμένη λίπανση επικρατεί μόνο στους χώρους του κάτω μέρους του στροφάλου.

Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιείται μια γραναζωτή αντλία λίπανσης, το κύκλωμα της οποίας φέρει φίλτρο και βαλβίδα ανακούφισης.

Η συνολική ποσότητα του λιπαντικού του κινητήρα συνολικά είναι ποσότητας 2 λίτρων, ενώ η ποιότητά του μπορεί να ποικίλλει από λιπαντικό κινητήρα έως λιπαντικό συμπιεστή.

Στην πλειοψηφία τους, τα μέρη του κινητήρα είναι από κράματα σιδήρου, όπως μαλακός σίδηρος, γκρίζος σίδηρος ακόμη και ατσάλι.

Από ατσάλι αποτελείται και ο στρόφαλος της κατασκευής. Το μόνο τμήμα που δεν αποτελείται από σίδηρο ή κράματά του είναι ο θάλαμος όπου γίνεται ο κύκλος λειτουργίας του εργαζόμενου μέσου - του αερίου Ήλιον ( He ).

Η στιβαρή κατασκευή του στροφάλου επιδιώκει να αποσβέσει επιπλέον την ήδη χαμηλή στάθμη θορύβου από μηχανικές κινήσεις, σε εντελώς κατώτατα επίπεδα. Μια εντελώς νέα τεχνολογία σε σύγκριση με το αρχικό πρότυπο κινητήρα.

Μια εντελώς νέα καινοτομία σε σύγκριση με την προηγούμενη έκδοση του κινητήρα είναι αφενός η χρήση συμπιεστή ανακούφισης, αφετέρου ένα σύνολο τεχνολογιών του θερμού θαλάμου.

Η χρήση του συμπιεστή αφορά την ανακούφιση του αερίου εργαζόμενου μέσου κατά τον έλεγχο της λειτουργίας του κινητήρα υπό φορτίο.

Η χρήση των λοιπών τεχνολογιών αφορά την ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων που έχει η εκτόνωση του θερμού θαλάμου, καθώς και την αύξηση του κύκλου ζωής του κινητήρα.

Ο σχεδιασμός του κινητήρα είναι τέτοιος ώστε να συμμορφώνεται με την τοποθέτησή του στον χώρο της σειράς Μονάδων Συμπαραγωγής MICRO, αντικαθιστώντας την υπάρχουσα έκδοση του κινητήρα αερίου - SKODA EA 111 (1.2 lt τριών κυλίνδρων).

Η χρήση ενός τέτοιου κινητήρα στην σειρά των Μονάδων Συμπαραγωγής MICRO θα οδηγήσει στην δημιουργία πιο αθόρυβων μονάδων, τέτοιων που θα εκπέμπουν στάθμη θορύβου πιο ανεκτή από την παρούσα.

Το ουσιαστικό πλεονέκτημα του κινητήρα Stirling είναι ότι έχει όλα τα πλεονεκτήματα των Μονάδων Συμπαραγωγής εξυπηρετώντας τις ανάγκες του ενδιαφερόμενου αγοραστή.

Έτσι, μπορεί να προσφέρει σε μια εγκατάσταση, όπως ένας λέβητας αερίου, ενώ παράλληλα παράγει ηλεκτρισμό, αποφέροντας προφανές οικονομικό όφελος στον αγοραστή.

 
Στιγμιότυπα από τη συμμετοχή της εταιρείας ΣΤΡΑΤΕΛΗΣ στις δύο Διεθνείς Εκθέσεις, EnergyReS και Ecotec

Παρουσίαση (.pps) 1,63Mb
 
Συμμετοχή της εταιρείας ΣΤΡΑΤΕΛΗΣ στην 3η Διεθνής Έκθεση για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας 20 εώς 23 Νοεμβρίου 2008
Εκθεσιακό Κέντρο MEC Παιανία, Περίπτερο GΕ 100-116 Πρόσκληση
Save The Planet

Η Συμπαραγωγή ωφελεί σοβαρά το περιβάλλον.

Μάθετε περισσότερα

Κινητήρας Stirling

Τα πάντα για τον Κινητήρα Stirling (Stirling Engine) της TEDOM

Μάθετε περισσότερα

 

STRATELIS - ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
 
http://www.tedom.eu/
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
. Copyright © 2008 - STRATELIS